הסכתים בנושא אזרחות

בכיתות אזרחות יצרנו הסכתים בנושא זכויות האדם. אנחנו מזמינים אותכם להאזין להם.


סלמונלה

הפודקאסט שלנו עוסק בזכות לחיים וביטחון, בנושא הסלמונלה במפעלי שטראוס, ובקשר בינהם.
בפודקאסט נדבר על הפגיעה בזכות האדם אשר נוצרה בעקבות המשבר.


דיני מלחמה

הפודקאסט מסביר בצורה עניינית ומקשר להווה את הנושא של דיני מלחמה, פשעי מלחמה, הזכות לביטחון ולחיים. בפודקאסט זה מובאות דוגמאות מרתקות מההיסטוריה לפשעי מלחמה ופושעי מלחמה, יחד עם הסברים עניינים על הגדרות, אמנות וחוקים בנושאים רבים. הפודקאסט הוקלט בזמן מלחמת רוסיה אוקראינה, כך שהוא מתקשר להווה בצורה מצמררת .


רומנים בפוליטיקה

בפודקאסט הזה קישרנו את זכות האדם שבחרנו (הזכות לפרטיות) לרומנים בפוליטיקה והאם הם ציריכם להיחשף לציבור או לא. נתנו טיעונים והסברנו על המקרים שסיפרנו עליהם.


איכונים

האם רציתם לדעתם מה הוא ארגון השב"כ המסתורי, מה זה איכונם ואיך הם קשורים לטלפונים שלכם? האם רציתם לדעת על הזכויות הבסיסיות שלכל אזרח ישראלי יש?
בעבודה באזרחות יצרנו פודקאסט על הזכות לפרטיות, על איכוני השב"כ בקורונה ואם זה טוב לבצע אותם אף על פי הפגיעה בזכות הפרטיות. אז למה אתם מחכים, הצטרפו אלינו בפודקאסט המרתק הזה ותלמדו דברים חשובים שכל אזרח ישראלי צריך ללמוד.

פרסומת

יצא לכם להדליק את הטלוויזיה ולהיתקל בפרסומת שמציגה קבוצה מסוימת של אנשים בצורה סטראוטיפית ומשפילה? כנראה שכן, כי קיימות לא מעט פרסומות כאלה גם בשנים האחרונות. בפודקאסט אנו הולכים לדבר על המציאות הנוראית של הפרסומות בעולם שלנו.

חוק השבות

המלחמה בין רוסיה ואוקראינה

בטח שמעתם על המלחמה בין רוסיה ואוקראינה ועל שלטונו של פוטין אבל הידעתם שלא כל רוסיה בעד המלחמה. ברוסיה יש דיקטטורה!

חופש הביטוי ורשתות חברתיות

אילן מסק טוייטר וחופש הביטוי

ההשפעה של אנשים מפורסמים

אוהבים את ג'וני דפ? מעריצי ״רוקי״? אולי תקשיבו לפודקאסט הזה והדעה שלכם תשתנה. בפודקאסט שלנו אנחנו נדבר על ההשפעה של אנשים מפורסמים אשר פגעו בזכויות אדם על בני ובנות נוער ברחבי העולם. בפודקאסט אנחנו נציג שני סיפורים מעניינים אשר מציגים את האופן בו אנשים מפורסמים פגעו בזכות לכבוד ולחיים וביטחון ואיך הם יכולים להשתמש בהשפעה או בכוח שלהם בשביל להשפיע על תוצאות המשפט. נראה איך זה בעייתי שהנוער רואה את האנשים שהוא מעריץ עושים דברים בעייתיים ואיך זה משפיע עליהם

בריונות ברשת

הפודקאסט שלנו התמקד על בריונות ברשת וכיצד היא משפיעה על הנוער של היום. "בריונות ברשת היא תופעה חדשה יחסית בה נעשה שימוש באינטרנט או בטלפון הנייד על מנת להשמיץ, להטריד, להביך, להפחיד, או לתקוף אדם יחיד או קבוצה. בריונות ברשת יכולה במקרים רבים להוות עבירה פלילית".

חיסונים בספורט

תקציר- כשנובאק דגוקוביץ וקיירי ארווינג התנגדו להתחסן, זה לא רק פגע בהם אלה פגע בספורט עצמו. אנחנו החלטנו לחקור את שני המקרים ולראות מה אנחנו יכולים ללמוד מהם מבחנת הזכויות שלנו כבני אדם.

מצלמות בבית הספר

היום בחברה המדברים – מצלמות בבתי הספר האם הם פה לעזור או פה לעזור?
תגלו הכול בפודקאסט של היום. מצטרף אלינו אורחת מסתורית שתתן לנו את התשובות שאנחנו מחפשים

תלבושת אחידה

תלבושת אחידה בעירוני ה ובעולם

הזכות להליך הוגן -קטינים

הפודקאסט עוסק בזכות להליך הוגן, ובשאלה האם קטינים הנשפטים בבתי משפט רגילים למבוגרים זוכים להליך הוגן. עמדתנו היא שהליך הוגן לקטין בנוי הן על מהלך המשפט בבתי משפט יעודיים לנוער והן על ענישה במקומות יעודיים. הפודקאסט סוקר את ההיסטוריה של משפטי קטינים, והמצב הנוכחי באמצעות דוגמאות ספציפיות ונתונים סטטיסטיים בעיקר מארצות הברית אבל גם ממקומות נוספים בעולם